Anmälan Motocross-skolan 2022

Crosskolan riktar sig till barn ca 6-12år. Viktigt att ni läser igenom all information innan ni kommer till länken till själva anmälan längre ner.

Vi kör 9 st tillfällen med sommaravbrott under semesterperioden. Avgift för crosskolan är 500:-/deltagare oavsett grupp. Priser för medlemsskap, se nedan länk till medlemsansökan (familjemedlemsskap gäller enl. Svemokrav). Medlemsavgift ska redan vara löst enligt instruktionerna på medlemsansökan, via denna länk till medlemsansökan.

Betalning för själva skolan sker på PG 17 58 13 – 5 OBS, bara skolavgiften, medlemsavgiften löses separat via den ansökan. Senast 5/5.

Motocrossförare på en bana

Om man dessutom tävlar är det ett krav att tävlingslicensen är utställd på Haninge MK.

Tilldelning av plats sker enligt registrerat inbetalningsdatum, komplett betalning, alltså avgift för skolan + medlemsavgift. Deltagarna kan efter avslutad skola i höst delta i en kurs för att kunna ansöka om tävlingslicens för Guldhjälm.

I ett försök att underlätta administrationen påminner vi om att märka er betalning för crosskolan med deltagarens namn + "crosskola".

Svemo har som krav för förare under 16 år att vårdnadshavare också är medlem i samma klubb som föraren och dessutom finns med hela tiden under träning. Det betyder att familjemedlemskap måste lösas i klubben. Läs mer på Svemo.

Förutom anmälningsavgift krävs att ni bokar in en öppningsgång för att delta i årets motocross-skola. Dessa bokas i samband med själva anmälan nedan.

Titta under fliken Motocross-skolan och läs igenom ”Lite ordningsregler” och "Vanliga frågor". Där hittar ni regler om hur vi uppför oss på träningarna samt vad som är viktigt gällande ert barn/ungdoms säkerhet.

Träningstid 18:00-20:00. Vid varje träningstillfälle samlas vi 17:45 ombytta och klara vid respektive grupps samlingsställe för gemensam uppvärmning.

Datum:

• 9/5
  • 16/5
  • 23/5
  • 30/5
  • 6/6
  • 13/6
  • sommaruppehåll: 15/8, 22/8, 29/8)

Max antal deltagare: 30.

• Grupp grön: Nybörjare 50-85cc.
  • Grupp Blå: Barn/Ungdomar 50-85cc som kört minst ett år på en crossbana.
  • Grupp Röd: Barn/Ungdomar 65cc, 85cc som börjat tävla.

Välj en grupp i anmälan som känns rätt för ert barn. För att grupperna ska vara så jämna som möjligt kommer tränarna hålla koll under kommande träningar och eventuellt flytta någon deltagare till en annan grupp.

Försäkring/licensvillkor gäller from 2016 och vi rekomenderar er att läsa på hos Svemo

Man deltar enbart med en riktig motocrosscykel, ingen Fiddy/Minimoto eller liknande. Dvs enbart godkända modeller för motocross-tävling enligt Svemos regler.

Anmälningsformuläret >>>>> https://anm.haningemotorklubb.se/anm/crosskola_2022.php

Precis som all annan aktivitet i Haninge Motorklubb så bedrivs Motocross-skolan ideellt av medlemmar för medlemmar och extra hjälp är alltid välkommet. Kontakta mc@haningemotorklubb.se